GavenfraLiv

Hva var det som gjorde at Liv Kjos-Hanssen testamenterte over fem millioner kroner til Frelsesarmeens gatehospital i Oslo - 50 mil hjemmefra? Hvorfor vil enkelte gi bort alt til noen de ikke kjenner?

Testamentariske gaver er viktig for at Frelsesarmeen hver dag skal kunne hjelpe mennesker som har det vanskelig. De kom til Partnerstudio med brief på en kampanje om Gatehospitalet, som hadde mottatt en betydelig arv. Pengene skulle brukes til medisinsk forskning på nyresykdom blant mennesker med alvorlig rusavhengighet.

Men hvordan skulle vi få leserne engasjert? Hvordan sørge for at de ville bruke tid på innholdet?

Les hele saken her!

Arven etter Liv lever videre gjennom bidraget hennes til Frelsesarmeen.

Historien bak arven

Frelsesarmeen liker heldigvis å bli utfordret – og vi stilte et enkelt spørsmål: Hvem var mennesket bak denne arven?

Vi dykket ned i livet til en kvinne som hadde gått bort to år tidligere, og bit for bit puslet vi sammen et portrett av et menneske som likte å hjelpe andre. Det gjorde hun mens hun levde – og også etter at hun var død.

En sterk historie

Små detaljer bidro til å fargelegge historien til Liv Kjos-Hanssen, mens de som hadde kjent henne bidro til å gjøre henne levende for leseren.

Ved hjelp av mobile storytelling-teknikker, historiske bilder, videoklipp og enkle animasjoner skapte vi en historie som engasjerte leserne – og fikk dem til å lese videre.

Resultater over alle forventninger

«Gaven fra Liv» fikk mer enn tre ganger så mange lesere som estimatet - med en lesetid på over to og et halvt minutt.

Den lange lesetiden gjorde også at overraskende mange ble investert i tematikken - og nesten 2700 valgte å klikke seg videre for å lese mer om arv og testamente på Frelsesarmeen side.

Kampanjen fikk også bronse Native Advertising Awards 2025 i kategoriene «Best Use of Text» og «Best Small Budget Campaign» 🏆


Flere saker