Bajusen:Målrettet humorog maksimal effekt

Da Max skulle slippe den nye humorserien Bausjen, fikk vi i Schibsted Partnerstudio en unik mulighet til å skape kreativt innhold.

Les hele saken her!

Her fikk vi med skuespillerne fra serien på et kreativt videoopptak, hvor de selv fikk komme med innspill til innhold og form. Dette gjorde at vi traff på den humoristiske tonen, samtidig som innholdet ble mer lekent og mindre regissert. Resultatet ble syv korte, humoristiske videoer distribuert på VGs Snapchat-kanaler.

I tillegg til de korte videoene, lagde vi en artikkel i redaksjonell stil – som forklarte konseptet ytterligere. Her benyttet vi oss av sitater fra skuespillerne, klipp fra serien samt litt bakgrunnsinformasjon. Artikkelen ble målgruppestyrt mot unge menn, som var hovedmålgruppen for serien.

Resultatene var imponerende: Over 71 % av seerne på Snapchat så minst 75 % av videoene, noe som indikerer høyt engasjement. Artikkelen på VG.no leverte også.

Flere saker