Lanserernytt spillpå VG

Hva med litt lett underholdning i sommer? Partnerstudios nye spillprodukt «Ordsuppen» holder på leserne i gjennomsnitt 3 minutter og 9 sekunder.

Spillet er en helkommersiell, norsk variant av den populære ordsuppen, kjent fra blant annet New York Times.

VG har fra før stor suksess med det redaksjonelle spillet Ordstjernen, innloggingssuksessen som daglig engasjerer rundt 15.000 spillere. Nå får spillet selskap av Ordsuppen, som utvikles og driftes i kommersiell regi av Partnerstudio.

Prosjektansvarlig for gamification i Partnerstudio, Ylva Vethe.

– Nordmenn elsker å spille på mobilen – meg selv inkludert. Mange av oss tyr til New York Times-spillene fordi det rett og slett mangler gode norske alternativer. Her ser vi muligheten til å ta en tydelig posisjon, sier Ylva Vethe, prosjektansvarlig for gamification i Partnerstudio.

I første omgang er spillet tilgjengelig på VG.no i en begrenset periode. Og ifølge Vethe, blir det nok å bryne seg på for den som liker en god nøtt.

– Målet er å kombinere merkevarer med spillglede på en morsom og underholdende måte. Her gir VG oss en ideell kontekst. Vi håper brukerne liker det – selv om det er litt utfordrende. Vi ønsket ikke å gjøre det for enkelt, man må faktisk bruke hodet for å komme i mål, sier Vethe.


F.v: Henrik Klouman (Client Manager), Vegard Sørholt, (innholdsleder), Ida Priganica (Markedsfører Performance DNB), Ingrid Sakariassen (innholdsprodusent) og Eivind Bodding (Head of Performance Marketing DNB).

Nye veier inn til forbrukerne

Eivind Bodding er Head of Performance Marketing i DNB. Han har troen på at det nye konseptet kan gi en mer spennende inngang til bank enn de tradisjonelle annonsene.

– Vi har samarbeidet med Schibsted over en lengre periode og ser gode effekter. Nå ønsker vi å ta et steg videre og teste en ny og kreativ variant av content, nemlig ordsuppen. En interaktiv løsning hvor forbrukerne kommer i kontakt med oss på en måte som forhåpentligvis skaper enda større oppmerksomhet og engasjement, sier han.

– Vi opplever Partnerstudio som proaktive og kreative, og vi setter også pris på at de dedikerer et team til DNB med flinke folk som raskt snur seg rundt og leverer gode ideer og konsepter.

– Ikke «bare» tekst

Vegard Sørholt er Innholdsleder i Schibsted Partnerstudio. Han gleder seg til å se det siste samarbeidet med DNB live på VG-fronten.

– For oss er det avgjørende, og veldig gøy, å utvikle nye måter å kommunisere våre annonsørers behov. Innholdsmarkedsføring er ikke «bare» tekst. Det er lyd, bilder, video, og nå spill. Gjennom dette spillet kan annonsøren velge ut helt konkrete ord og begreper de ønsker å assosieres med og styrke spillerens oppfatning av dette, sier han.

Satser på nye formater

Gamification-ansvarlige, Ylva Vethe, oppfordrer andre merkevarer som ønsker å skille seg ut til å ta kontakt.

– Vi skal være Norges beste innholdsbyrå, og for å få til det trenger vi modige samarbeidspartnere som tør å prøve nye ting. Det er bare å slå på tråden hvis du kjenner deg igjen i den beskrivelsen, avslutter Vethe.

Det er det anerkjente norske spillselskapet Hyper Games som står bak den tekniske utviklingen.

Test DNBs ordsuppe her!

Flere saker