Men vi skal ikke bare levere høye klikkrater – vi skal også få saken til å gå så bra som mulig basert på det som er viktig for kunden.
For noen er det videreklikk til egne sider og produkter, for andre er det lesetid. Vår jobb er derfor å finne gullet i innholdet. Hver dag tester vi ulike kombinasjoner av titler og bilder for å oppnå de beste resultatene.
Hva mener vi med gull, spør du?
Vi driver med «pull», ikke «push». Innholdet bør gi leserne en merverdi. Tips og triks er bra. Løsning på et hverdagsproblem likeså.
Hvis det er noe i saken som er en nyhet, bør det løftes frem i en frontinngang.
Meningsbærende og oppsiktsvekkende utsagn er gull.
Hvis man for eksempel kan nevne at caset er fra Madla i Stavanger Aftenblad, eller at de nye leilighetene ligger rett ved Sinsenkrysset i Aftenposten, gjør det at innholdet oppleves som mye mer nært og relevant.
Unngå stockbilder. «Reklamete» bilder og titler fungerer ikke. En content-inngang er ikke det samme som en display-annonse.