Fem grepsom alltid fungererpå front

Hvis klikk er det du er på jakt etter, er det Partnerstudios frontsjefer du vil prate med! Fra venstre: Alex, Preben og Jan Christer.

En av de aller viktigste jobbene for frontsjefene er å få leserne til å stoppe opp i scrollingen, bli nysgjerrig og klikke seg inn på saken.

Men vi skal ikke bare levere høye klikkrater – vi skal også få saken til å gå så bra som mulig basert på det som er viktig for kunden.

For noen er det videreklikk til egne sider og produkter, for andre er det lesetid. Vår jobb er derfor å finne gullet i innholdet. Hver dag tester vi ulike kombinasjoner av titler og bilder for å oppnå de beste resultatene.

Fire gode eksempler på fronter som fungerer bra!

Hva mener vi med gull, spør du?

1. «What’s in it for me»: 

Vi driver med «pull», ikke «push». Innholdet bør gi leserne en merverdi. Tips og triks er bra. Løsning på et hverdagsproblem likeså.

2. Nyheter: 

Hvis det er noe i saken som er en nyhet, bør det løftes frem i en frontinngang.

3. Gode, tabloide sitater: 

Meningsbærende og oppsiktsvekkende utsagn er gull.

4. Lokal forankring: 

Hvis man for eksempel kan nevne at caset er fra Madla i Stavanger Aftenblad, eller at de nye leilighetene ligger rett ved Sinsenkrysset i Aftenposten, gjør det at innholdet oppleves som mye mer nært og relevant.

5. Ekte mennesker: 

Unngå stockbilder. «Reklamete» bilder og titler fungerer ikke. En content-inngang er ikke det samme som en display-annonse.

Flere saker