Onsdag 14. mai ble årets Native Advertising Awards arrangert i London. Flere av verdens største mediehus var representert – både fra Skandinavia og resten av verden.
– Det er utrolig gøy å se at vi hevder oss i konkurranse med noen av de aller største navnene i bransjen, fra BBC til New York Times og The Guardian. Det gjør meg både stolt og ydmyk, sier Mikaela Folkestad, daglig leder i Schibsted Partnerstudio.
– Vårt mål er å være best i verden på innhold – derfor betyr disse prisene mye for oss, sier hun.
Blant prisvinnerne var videoserien «Andre boller» for Helsedirektoratet og «Gaven fra Liv» for Frelsesarmeen. Innholdsprodusent Sissel Fornes ledet arbeidet med begge kampanjene, og kunne ta med seg hele fire priser hjem til teamene i Oslo.
– Det er rett og slett utrolig stas at vi når så høyt opp med disse kampanjene og kan reise hjem med litt ekstra tyngde i bagasjen. Det er stor grad av tillit mellom kundene og oss i Partnerstudio, og vi får lov til å utfordre. Ikke minst er det meningsfullt og viktig innhold. Derfor banker hjertet litt ekstra hardt når vi får denne typen anerkjennelse, sier Fornes.
Henriette Skådinn, Client Group Director i Mindshare og rådgiver for Helsedirektoratet, legger til:
- Andre Boller er et resultat av et spesielt godt samarbeid mellom alle parter - byrå, medie og annonsør - et slikt samarbeid som avler innovasjon og mediekreativitet i verdensklasse. Vi er utrolig stolte og glade for hva vi har skapt sammen i denne kampanjen.
Schibsted hadde også med seg kunder til London, blant dem Frelsesarmeen – som var svært fornøyd med resultatet.
– Vi er veldig fornøyde med at et så smalt tema nådde så bredt, og det er selvsagt kjempegøy at kampanjen krones med to pallplasser i en internasjonal kåring. Vi ble utfordret på en sympatisk og fagtung måte av Partnerstudio og opplever at de forvalter merkevaren vår på en svært god måte, sier Heidi Kjernet, kampanjerådgiver i Frelsesarmeen.
Native Advertising Awards er en internasjonalt anerkjent prisutdeling innen innholdsmarkedsføring som løfter frem inspirerende, effektive og kreative kampanjer fra hele verden.
Gull / Best Data-Driven Campaign: Andre boller
Gull / Best Use of Influencer: Takeoff
Sølv / Best Series of Sponsored Videos: Takeoff
Sølv / Best Use of Infographic: Nettbil
Sølv / Best Use of Online Media: En pulefortelling
Sølv / Best Healthcare Program: Andre boller
Bronse / Best Use of Text: Gaven fra Liv
Bronse / Best Small Budget Campaign: Gaven fra Liv
Gull / Best IT & Tech Program: Is Gemini The Future of Tourism
Sølv / Best Design: Sinful
Sølv / Best Series of Sponsored Articles: Sinful
Sølv / Native Advertising Studio of the Year (over 20 employees)