12 edle metallertil Schibsted i Native Advertising Awards

Partnerstudios utsendte var strålende fornøyde med fangsten på Native Advertising Awards 2025.

Med hele 31 nominasjoner fordelt mellom Schibsted Partnerstudio og det svenske søsterselskapet Brand Studio, ble prisfangsten særdeles god for mediehuset. Ingen av de andre nordiske konkurrentene kunne matche resultatene.

Onsdag 14. mai ble årets Native Advertising Awards arrangert i London. Flere av verdens største mediehus var representert – både fra Skandinavia og resten av verden.

– Det er utrolig gøy å se at vi hevder oss i konkurranse med noen av de aller største navnene i bransjen, fra BBC til New York Times og The Guardian. Det gjør meg både stolt og ydmyk, sier Mikaela Folkestad, daglig leder i Schibsted Partnerstudio.

– Vårt mål er å være best i verden på innhold – derfor betyr disse prisene mye for oss, sier hun.

Tok med kunder på prisdryss

Blant prisvinnerne var videoserien «Andre boller» for Helsedirektoratet og «Gaven fra Liv» for Frelsesarmeen. Innholdsprodusent Sissel Fornes ledet arbeidet med begge kampanjene, og kunne ta med seg hele fire priser hjem til teamene i Oslo.

– Det er rett og slett utrolig stas at vi når så høyt opp med disse kampanjene og kan reise hjem med litt ekstra tyngde i bagasjen. Det er stor grad av tillit mellom kundene og oss i Partnerstudio, og vi får lov til å utfordre. Ikke minst er det meningsfullt og viktig innhold. Derfor banker hjertet litt ekstra hardt når vi får denne typen anerkjennelse, sier Fornes.

Henriette Skådinn, Client Group Director i Mindshare og rådgiver for Helsedirektoratet, legger til:

- Andre Boller er et resultat av et spesielt godt samarbeid mellom alle parter - byrå, medie og annonsør - et slikt samarbeid som avler innovasjon og mediekreativitet i verdensklasse. Vi er utrolig stolte og glade for hva vi har skapt sammen i denne kampanjen.

Schibsted hadde også med seg kunder til London, blant dem Frelsesarmeen – som var svært fornøyd med resultatet.

– Vi er veldig fornøyde med at et så smalt tema nådde så bredt, og det er selvsagt kjempegøy at kampanjen krones med to pallplasser i en internasjonal kåring. Vi ble utfordret på en sympatisk og fagtung måte av Partnerstudio og opplever at de forvalter merkevaren vår på en svært god måte, sier Heidi Kjernet, kampanjerådgiver i Frelsesarmeen.

Native Advertising Awards er en internasjonalt anerkjent prisutdeling innen innholdsmarkedsføring som løfter frem inspirerende, effektive og kreative kampanjer fra hele verden.

Prisoversikt – Schibsted Partnerstudio:

Gull / Best Data-Driven Campaign: Andre boller

Gull / Best Use of Influencer: Takeoff

Sølv / Best Series of Sponsored Videos: Takeoff

Sølv / Best Use of Infographic: Nettbil

Sølv / Best Use of Online Media: En pulefortelling

Sølv / Best Healthcare Program: Andre boller

Bronse / Best Use of Text: Gaven fra Liv

Bronse / Best Small Budget Campaign: Gaven fra Liv

Prisoversikt – Schibsted Brand Studio Sverige:

Gull / Best IT & Tech Program: Is Gemini The Future of Tourism

Sølv / Best Design: Sinful

Sølv / Best Series of Sponsored Articles: Sinful

Sølv / Native Advertising Studio of the Year (over 20 employees)

Flere saker